Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna www.nockamu.fora.pl
Forum Servera Mu-NoCkA
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Poradnik dla newbie i nie tylko:D

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna -> Dział Techniczny
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Beeze




Dołączył: 11 Kwi 2008
Posty: 59
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Sob 20:47, 12 Kwi 2008    Temat postu: Poradnik dla newbie i nie tylko:D

INTERFEJS GRY:

Na interfejs gry składa się głównie pasek na dole ekranu o raz okna które
otwierają się po nacisnieciu odpowiednich ikonek na pasku lub odpowiadajacych im przyciskow na klawiaturze

Na pasku znajduja sie nastepujace elementy (liczac od lewej do prawej):

1 - [Location of coordinates] prostokatne okno ze wspolrzednymi oznaczajacymi polozenie gracza na mapie ,podczas poruszania sie widac jak te wartosci sie zmieniaja.
Jesli np. jakis znajomy nas szuka na mapie , mozemy mu podac dla ulatwienia swoja pozycje (jesli jest z nami w party, nasza i jego pozycja jest mozliwa do podejrzenia w oknie [party], to te male cyferki przy kazdym nicku)

2 - [Life value] Czerwone krysztalowe naczynie pokazujace poziom naszego zdrowia.
podczas walki gdy otrzymujemy obrazenia od przeciwnika (sygnalizowane jest to pojawiajacymi sie nad nasz glowa czerwonymi cyferkami). Oczywiscie zawartosc naczynia zmniejsza sie o wartosc otrzymanego w danym momencie obrazenia (jesli przeciwnik nie trafi w nas , nad nasza glowa pojawia sie MISS). Obok na dole widac liczbowo ilosc naszego zycia.


3 - [Quick slot for healh potion/mana potion/antidote] 3 kwadratowe pola oznaczone literkami Q, W, E. Jesli kupimy jakies apteczki (np health potion, mana potion, large mana potion itp) to te pola inforumuja nas o ilosci apteczek jaka nam jeszcze zostala wyswietlajac w kazdym z trzech pol informacje o posiadanych apteczkach (jesli przykladowo kupilismy 10 apteczek - mana potion to w srodkowym polu - (tym z literka W) widac apteczke bedaca aktualnie w uzyciu a liczba w malym polu na prawo od kwadratowego pola-W oznacza ilosc wszystkich apteczek tego rodzaju jakie mamy w plecaku.

Q - pole pokazujace nam ilosc apteczek zycia (health potion)
W- pole pokazujace nam ilosc apteczek many (mana potion)
E - pole pokazujace nam ilosc odtrutek (antidote)

Najlepszym sposobem na uzywanie w czasie walki tych apteczek jest uzywanie klawiatury (czyli wcisniecie klawisza Q na klawiaturze powoduje uzycie jednego health potion..itd). mozna tez uzywac myszki-ale nie polecam)


Nalezy wiedziec ze pola Q,W,E sa domyslnie przypisane do 3 rodzajow potionow, mozna sobi np. przerobic slot E z antidote na townteleport , by to zrobic trzeba otworzyc okno inwentarza (punkt Cool, najechac kursorem na townteleport i przytrzymac CTRL+E na klawiaturze. Teraz uzycie klawisza E bedzie uruchamialo townteleport a nie antidote.


4 - nad polem Q widac poziomy zolty pasek (Yellow Bar - okreslany przez graczy w grze po prostu jako: bar). Pasek ten pokazuje 10% calego doswiadczenia potrzebnego do uzyskania nastepnego levelu. Mowiac inaczej widzimy tu jedna-dziesiata paska doswiadczenia (tak jakbysmy ogladali pasek kawalek po kawalku pod lupa).

Po prawej stronie zoltego paska na gorze znajduje sie cyferka informujaca nas o tym ktora jest to czesc paska. Czyli jesli jest to cyfra 3 a fragment paska
widoczny na ekranie napelniony jest w 30 procentach oznacza to ze mamy aktualnie 33% doswiadczenia potrzebnego do uzyskania nastepnego levelu.

Podsumowujac aby uzyskac nastepny lewel trzeba zapelnic ten pasek 10 razy. Uff teraz juz chyba jasne Smile


5 - Za polem E znajduje sie wolne miejsce w ktorym (jesli sie ma skilla) pojawia sie ikonka pokazujaca wybrana w danym momencie umiejetnosc (SKILL). pole to moze byc rozwijane(jesli mamy wiecej skillow to po najechaniu na to pole i wcisnieciu rozwinie sie ono i pokaze wszystkie skille. Te ktore postac umie uzywac ale z jakis powodow nie moze uzyc (np SPIN FIRE skill dla konia ktory mozna zdobyc uzywac orba Fury of Light) bedzie wyswietlany na czerwono.

SKILLE moga byc rozne...moga byc przypisane do broni (jesli mamy bron z parametrem skill), lub mozna sie ich uczyc na stale z orbow (takie zolte kamyki)...uzycie skilla w walce zuzywa mane i stamine. Skilla mozemy uzyc poprzez nacisniecie prawego przycisku myszy w czasie walki lub go zbindowac (czyli przypisac mu skrot klawiaturowy)

w przypadku Maga (Wizarda) nie beda to skille tylko moce magiczne

wiecej o skillach w dalszej czesci FAQ

6 - [Party information] pole oznaczone flaga (taki duzy proporzec na kiju), po wcisnieciu tego przycisku, lub odpowiadajaceego mu klawisza P na ekranie pojawia sie okno informacyjne pokazujace nam informacje o ludziach jakich mamy w naszym party (ich nicki, poziom zycia , i ich wspolrzedne).

wiecej o party w dalszej czesci FAQ


7 - [Opposite character window] pole oznaczone lupa -uruchamia z informacjami o naszej postaci (klawisz C):
Od gory sa to nastepujace parametry:

LEVEL
- Czyli aktualny poziom naszej postaci np: 103

Exp: Experience- czyli doswiadczenie - pokazuje nam ile juz od momentu zdobycia poprzedniego lewelu zdobylismy doswiadczenia
a liczba po znaku "/" pokazuje do jakiej sumy ma urosnac nasze doswiadczenie bysmy osiagneli nastepny level.

STRENGTH - Sila naszej postaci , im wieksza sila tym wieksze obrazenia mozemy zadac i mocniejsze/ciezsze zbroje oraz bronie nosic

Dmg(rate) - czyli po polsku Obrazenia(czestotliwosc) - parametr ten pokazuja nam jakie obrazenia mozemy zadac przeciwnikowi

AGILITY- Zrecznosc - przeklada sie ona w grze na nasza obrone, zdolnosc unikania ciosow i szybkosc ataku , czyli im wieksze Agility tym mniej dostajemy obrazen oraz mamy wieksza szanse ze przeciwnik w nas nie trafi (czyli ze bedzie mial MISS-a)

Defens(rate)- Obrona(czestotliwosc) - Tak jak juz wyzej opisalem parametr ten to zdolnosc naszej postaci do obrony

Attack Speed: Szybkosc ataku zalezy jest w praktyce od naszego agility oraz od szybkosci broni, przykladowo miecz japonski bedzie mial w grze wieksza szybkosc niz dwureczny topor

VITALITY: nasza vitalnosc - w grze jest to nasza zywotnosc przeklada sie to w grze na ilosc zycia naszej postaci o czym informuje ponizszy parametr:

Hp -skrot od health points - punkty zycia -czyli ile mamy zycia (to co pokazuje Czerwone naczynie (gdy jest pelne Razz ) w belce na dole po lewej) . Np 230/250 to jest ilosc zycia w danym momencie/ilosc zycia maxymalna dla naszej postaci w tym momencie gry

ENERGY- Energia ..parametr pokazujacy nam jaka moc energetyczna ma nasza postac - przeklada sie to w grze na nastepujace wlasciwosci:

Mana: Np 42/45 ilosc many(energi magicznej jaka mamy w tym momecie/ilosc many maxymalnej do uzyskania przy tym levelu postaci, czyli gdy wskaznik many jest pelen)

Skill Damage -- Obrazenia od skilla , im wiekszy ten parametr tym wieksze obrazenia zadaja nasze ciosy specjalne nazywane tez zdolnosciami lub skillami. Rycerze nie lekcewazcie upradowania parametru Energy.


8 - [Inventory] pole oznaczone plecakiem a moze to torba Wink (klawisz I, V)
uruchamia okno pokazujace co nasza postac ma na sobie, oraz zawartosc plecaka. To okno nie wymaga wiekszego opisu- obsluga metoda przeciagnij i upusc, jesli chcemy cos wyrzucic na ziemie, przeciagamy przedmiot poza zawartosc okna na ziemie.Przedmiotow o wiekszej wartosci (Expansive item) nie mozna wyrzucic na ziemie co czasami bywa frustrujace - informuje o tym okno alarmowe pokazujace sie w momencie wyrzucenia takiego przedmiotu na ziemie- mozemy taki item natomiast sprzedac lub oddac.

Nalezy moze tylko dodac ze pewne miejsca w tm oknie (te sloty ktore widac na gorze) pasuja tylko do okreslonych przedmiotow itemow i innych sie w nie wepchac nie na (nie probujcie na sile tongue.gif)

Czyli liczac od lewego gornego rogu (od lewej do prawej) rzedami do dolu sa to sloty

slot ze znakiem wazki (tak to wyglada jak wazka - taki owad Smile - tu mozna wlozyc Konia, Dinoranta, Satana lub Angel-a ...o
czywiscie tylko jeden item naraz

slot ze znakiem helmu - tu mozna wlozyc cos na glowe czyli helm lub inne nakrycie glowy ..np cos dla elfa

slot ze znakiem skrzydel - tu mozna wlozyc skrzydla

slot ze znakiem skrzyzowanych broni - ten slot pokazuje co trzymamy w prawej rece tu mozna wlozyc bron jednoreczna lub dwureczna

slot ze znakiem naszyjnika - tu mozna wlozyc jaki naszyjnik - jesli jakis mamy na stanie , naszyjniki tak jak inne itemy polepszaja nasze parametry a w jaki sposob to juz zalezy od naszyjnika

slot ze znakiem pancerza - tak jak na znaku czyli tylko pancerz tu pasuje

slot ze znakiem skrzyzowanych broni - ten slot pokazuje co trzymamy w lewej rece (jesli cos tu wlozymy oczywiscie) , mozna tu wlozyc np tarcze lub inna bron jednoreczna ..jesli do 1 slotu z bronia (tego od prawej reki ) wlozymy cos jakas dwureczna bron to do tego durgiego slotu nie bedziemy oczywiscie mogli nic wlozyc - bedzie on zablokowany

slot ze znakiem skrzyrzowanych rekawic - tu mozna oczywiscie wlozyc nasze rekawice

slot ze znakiem pierscienia - tu pakujemy piercienie - wiadoma sprawa :->

slot ze znakiem portek Smile - tu oczywiscie wkladamy nasze portki

slot ze znakiem pierscienia - tu tez tylko piercienie

slot ze znakiem butow - to oczywiscie buty pasuja

Na dole w oknie jest mloteczek - naprawiamy nim zuzyte przedmioty.


9. [Mana Value] Okragle naczynie pokazujace poziom naszej many - czyli energii potrzebnej magowi do czarow a rycerzowi do zdolnosci (skilli). Zawartosc jego zuzywa sie o ilosc many potrzebnej do uzyskania okreslonego czaru/skilla (w momencie jego uzycia). Obok na dole widac liczbowo ilosc naszej many.

10.[Stamina Value] Pionowe naczynie pokazujace poziom naszej staminy. (tego paska nie ma w wersji Mu uzywanej na globalnych anglojezycznych serwerach gry, mozna go spotkac w nowszych wersjach gry na prywatnych serwerach np ICEE MU - przynajmiej tak bylo w chwili pisania tego tekstu). Stamina zuzywa sie np w momencie gdy bedac DarkKnightem uzywamy skill ktorego nauczylismy sie z orba, skill taki zuzywa w momecie uzycia mane i stamine. Staminy nie mozna uzupelniac za pomoca potionow w odroznieniu od zycia i many, ale odradza sie ona po pewnym czaasie podobnie jak mana.





----------PORUSZANIE/TELEPORTACJA----------------


Zeby cos zdzialac na naszej grze musimy oczywiscie sie poruszac , nasza postac po prostu przemiesci sie tam gdzie klikniemy kursorem
(po pewnym czasie bedziemy mogl sie teleportowac ale o tym dalej)


Rozrozniamy nastepujace sposoby poruszania sie:

--------CHODZENIE--------

- jest podstawowym sposobem poruszania sie w MU, po prostu klikamy kursorem w pewien oddalony punkt w obszarze widzenia i nasza postac idzie, chodzenie jest jedynym dostepnym na poczatku gry sposobem poruszania i oczywiscie najwolniejszym


--------SIADANIE/OPIERANIE--------

W grze jest mozliwosc siadania lub oparcia sie o cos (np o sciane) - postac w tym momencie przechodzi w tryb odpoczynku co powoduje odradzanie sie naszego HP (health points). Siadac mozemy na roznych krzeslach , pienkach , klockach i innych tego typu przedmiotach w grze, takie obiekty wystepuja nie tylko w miastach ale i w krainach ktore explorujemy, poznac je mozna po tym ze gdy zatrzymamy nad takim krzeslem/klockiem kursor to zmieni on sie w animowana strzalke skierowana do dolu. Ze scianami jest tak samo , ale sygnalizuje je inny kursor.

Miejsca w ktorych sa siedziska (czesto obok pali sie ognisko) znajduja sie czasami na terenie narazonym na atak potworow , nalezy o tym pamietac bo postac ktora siedzi tez podatna jest na ciosy, wiec poczatkujacy gracze nie powinni zostawiac dlugo swojego bohatera w takim miejscu samego (idac np do kuchni robiac sobie kolacje itp)

Siadanie i opieranie sie to jedyny (bez uzycia itemow takich jak apteczki lub pierscienie regenerujace sposob na odzyskanie energii zyciowej), moze z jednym wyjatkiem mianowicie, gdy nasza postac awansuje na kolejny poziom(level) co sygnalizowane jest swietlista zolta energia biegnaca od naszych stop w gore przez chwile to w tym momencie nasza energia zyciowa uzupelniana jest na maxa.

Jesli idac spotkamy w grze postac ktora siedzi lub stoi oparta o sciane to po tym czy porusza ona glowa mozemy poznac czy jej wlasciciel czyli gracz porusza myszka, czyli czy jest przy komputerze a nie wyszedl np z psem Smile


---------BIEGANIE---------

- oczywiscie szybsze od chodzenia , ale nie ma lekko..zeby sobie pobiegac musimy posiadac BUTY co najmniej poziom 5 czyli np LEATHER BOOTS+5, wszystkie buty od poziomu 5-ego wzwyz maja wbudowane bieganie. Niestety w miastach bieganie jest zabronione - tzn nasza postac po wejsciu do miasta automatycznie przechodzi w tryb chodzenia. Chodzenie to jedyny mozliwy/dozwolony sposob poruszania sie w miastach .

Jesli klikniemy mysza w niewielkiej odleglosci od naszej postaci ona podejdzie ale jesli klikniemy w skrajny punk w obszarze naszego wzroku (czyli ekranu) to nasz bohater zacznie biec w tamta strone.

--------JAZDA KONNO--------


Przy uzyciu popularnie mowiac - Konia czyli przedmiotu o nazwie Horn of Uniria (wyglada jak glowa jednorozca) - mozemy sie szybciej (chyba) poruszac niz za pomoca biegania

Jesli posiadamy taki przedmiot to w momencie wlozenia go w odpowiedni slot w inwentarzu nasza postac siada na koniu (nie wyglada to jak kon- ale mozna to tak nazwac) w momecie wyjecia tego przedmiotu ze slotu nasz bohater tak jakby zsiada z konia.

Kon ma swoja energie zyciowa tak jak my health points (na starcie ma 255 HP) i z czasem podczas walki ta energia mu ubywa , nie ma mozliwosci uzupelnienia tej energii.

Konia mozna zdobyc w walce zabijajac mocniejsze potwory (do zdobycia np Dungeon3) lub kupujac/dostajac od innego gracza.

Gracz siedzacy na koniu ma zwiekszone o 30% evasion rate - tzn szansa na unikniecie ciosu zwieksza sie o 30%

Tylko Gracze od 33 levelu wzwyz moga uzywac konia.


---------LATANIE NA SKRZYDLACH---------

Jest to sposob poruszania jeszcze szybszy niz bieganie czy jazda konna. Skrzydla dostepne sa dla postaci od levelu 180.

Skrzydel w wersji podstawowej sa 3 rodzaje (wiecej o skrzydlach potem)

---------LATANIE NA SMOCZKU---------

-Nie jestem pewien ale latanie na smoczku (horn of Dinorant) jest szybsze chyba od latania na skrzydlach. Dinorant tez wystepuje w grze jako item (uruchamiamy tak samo jak Konia) do zdobycia w grze w pralce goblinow (wiecej o tym w innej czesci FAQ)


------------TELEPORTACJA------------

- Gracz ktory osiagnie level 50 automatycznie uzyskuje mozliwosc uzycia komendy warp ktora sluszy do teleportowania sie w okreslone miejsce.

Komendy warp uzywamy w ten sposob ze otwieramy okno dialogowe (klawiszem -enter-)
i piszemy tak "/warp"-spacja-"nazwa krainy" i zatwierdzamy klawiszem -enter-

w praktyce bedzie wygladalo to przykladowo tak:

/warp noria - po wpisaniu tego przeniesiemy sie do norii (nawet jesli jestesmy w norii i uzyjemy takiej komendy to pojawimy sie w miescie w norii)

Uzycie komendy warp kosztuje 2000 lub wiecej zen (w zaleznosci od miejsca docelowego) - czyli w momencie uzycia warpa ubywa nam po prostu 2000zen. Jesli nie bedziemy mieli w momecie uzycia warpa co najmiej 2000 (lub odpowiednio wiecej) , po prostu sie nie teleportujemy.

Komenda warp zawsze teleportuje nas w stosunkowo najbezbieczniejsze (zawsze to samo) miejsce w danej krainie.

Czyli w przypadku DAVIAS, NORII, LORENCII beda to miasta gdzie nic nam nie grozi.
W przypadku ATLANS bedzie to bezpieczne miejsce startowe - ja to nazywam sluza wodna
ale np w przypadku DUNGEON pojawiamy sie w miejscu gdzie mozemy byc narazeni na atak potworow , wiec zalecana jest ostroznosc

Wymagania komendy warp odnosnie leveli:

Komenda warp wymaga wiekszego poziomu postaci niz ten sam level na piechote.

W praktyce wyglada to tak:

NAZWA KRAINY \ WYMAGANY LEVEL NA PIECHOTE \ WYMAGANY LEVEL PRZY UZYCIU WARPA \ KONSUMPCJA KASY Smile

LORENCIA \ 10 \ 50 \ 2000
NORIA \ 10 \ 50 \ 2000
DAVIAS \ 15 \ 50 \ 2000
DUNGEON \ 20 \ - \ - ...jak widac nie ma mozliwosci teleportowania sie do dungeon poziom 1 (ale z Lorencii to rzut beretem Smile )
DUNGEON2 \ 40 \ 50 \ 2000
DUNGEON3 \ 60 \ 70 \ 2000
LOST TOWER \ 80 \ 90 \ 5000
LOST TOWER3 \ 80 \ 100 \ 5000
LOST TOWER5 \ 80 \ 110 \ 5000
LOST TOWER7 \ 80 \ 120 \ 5000
ATLANS \ 60 \ 70 \ ? (nie mozna wejsc z koniem i dinorantem)
TARKAN \ 130 \ 140 \ ?
ICARUS \ 180 \ 190 \ ? (wymagane skrzydla by wejsc)

Pierwsze 2 linijki powyzszego zestawienia wygladaja inaczej w zaleznosci od klasy postaci poniewaz:

LORENCIA jest kraina startowa dla Knighta i Wizarda wiec moga tu byc od levelu 1 natomiast ELF od levelu 10-ego
NORIA jest kraina startowa dla ELFA wiec moze tu byc od levelu 1 natomiast KNIGHT i WIZARD od levelu 10-ego


OD MAGIC GLADIATORA wymagane jest 2/3 limitu leveli reszty postaci (KNIGHT,ELF,WIZARD) ..przynajmiej tak jest na oficjalnej stronie.

A teraz lista znanych mi komend jakimi mozemy sie teleportowac:

/warp noria
/warp davias
/warp dungeon .....przenosi do 2 poziomu dungeon (nazwa komendy jest nieco mylaca)
/warp dungeon3
/warp losttower
/warp losttower3
/warp losttower5
/warp losttower7
/warp atlans
/warp tarkan
/warp icarus


-----------------GRANIE W PARTY------------------


w grze MU gracze maja mozliwosc uformowania tzw party czyli grupy postaci walczacych wspolnie.
Daje to pare mozliwosci:

- Gracze ktorzy utworza razem party maja wyswietlane wskazniki energii nad swoimi glowami - pozwala to obserwowac kolegow i w razie potrzeby pomoc im.

- Grajac zespolowo gracze maja mozliwosc pokonania duzo silniejszego przeciwnika niz daliby rade walczac samotnie, pozwala to na robienie wypraw np po lepsze przedmioty (im mocniejszego potwora sie zabije tym lepszy przedmiot moze z niego wypasc)

- w oknie PARTY (dostepnym po nacisnieciu odpowiedniej ikonki na ekranie lub klawisza P na klawiaturze.
widac jakie osoby mamy w party ile maja HP oraz ich polozenie na mapie (na wypadek gdyby ktos sie zgubil Smile

- W party experiens(punkty doswiadczenia) rozklada sie inaczej niz ma to miejsce gdy postacie atakuja oddzielnie wroga, pozwala to slabszym/poczatkujacym postaciom (czyli tzw. noob-om ;-P) na lepsze zdobywanie experience gdy podczepia sie w party pod jakiegos np silnego rycerza

Ponizsze zestawienie pokazuje jak w osobom w party przydzielane jest doswiadczenie:

2 ludzi - 120%
3 ludzi - 140%
4 ludzi - 160%
5 ludzi - 180%

Jesli w party znajduja sie osoby nalezace do 3 roznych profesji (DK+DW+ELF)
wtedy otrzymuja dodatkowy bonus i punktowane jest to inaczej:

2 ludzi - 120% ...tutaj tak samo bo wymagane sa 3 profesje a przy 2 osobach jest to niemozliwe
3 ludzi - 160%
4 ludzi - 180%
5 ludzi - 210%

-------------JAK ZALOZYC PARTY-------------

Zalozmy ze to my chcemy zalozyc party, musimy nacisnac ENTER, pojawi sie okno dialogowe
wpisujemy:

/party

i stajemy twarza do postaci ktora chcemy dolaczyc do party
a nastepnie naciskamy -enter-

w tym momencie na ekranie pojawia sie komunikat na niebiesko inforumjacy nas ze zaproponowalismy party tej osobie
a u tej osoby na srodku ekranu pojawia sie okno z zapytaniem czy chce ona dolaczyc do party.
w oknie tym sa ponizej 2 przyciski -OK- i -CANCEL- za pomaca ktorych osoba moze przyjac lub odrzucic zaproszenie


----------ROZMAWIANIE Z OSOBAMI W PARTY----------

By powiedziec cos do towarzyszy w party Smile nalezy wpisac: "~" "tekst komentarza"
przykladowo:

~ Hej widzialem zlotego goblina w norii, chodzcie Smile

wtedy wszyscy w party zobacza ten powyzszy tekst.


----------OGRANICZENIA PARTY----------

- Przy formowaniu party roznice miedzy levelami poszczegolnych postaci nie moga byc wieksze niz 120
- Jesli jestesmy juz w jakims party nie mozemy dolaczyc sie do innego party , musimy najpierw wyjsc z tamtego

----------WYCHODZENIE Z PARTY----------

Robi sie to za pomoca okna PARTY (klawisz P)
w oknie tym mozna tez wyjsc z party lub usunac kogos z party (jesli bylo sie zalozycielem party)
Sluza do tego ikonki X.


--------------KLEJNOTY SPOTYKANE W GRZE--------------

Gracz zabijajac potwory w grze moze sie spotkac z przedmiotami o nazwie Jewel of chaos,Jewel od Soul, Jewel of Bless
Sa to rzadko wypadajace z potworow klejnoty-szczerze mowiac sa to jedne z cenniejszych rzeczy w grze.
Na prywatnych serwerach stanowia czesto podstawowa walute i bez nich jest mala mozliwosc kupienia czegos cennego (zbroi. miecza itp)


Klejnotami tymi mozna robic pare rzeczy:

- uzywac ich jako waluty (kupywac za nie dobre itemy , lub zamieniac je na kase(nie polecam zdecydowanietego drugiego), lub zamieniac na inne klejnoty(wymagana wiedza o wartosci rynkowej klejnotow zeby nie zostac oszukanym)

- uzywac ich w Pralce Goblinow w Norii (chaos machine) o tym wiecej za chwile

- ulepszac przedmioty w inventory


W grze spotykamy nastepujace klejnoty
-Jewel of Chaos
-Jewel of Soul
-Jewel of Bless
-Jewel of Life
-Jewel of Creation

---------------ULEPSZANIE PRZEDMIOTOW ZA POMOCA KLEJNOTOW---------------

Ulepszanie przedmiotow za pomoca klejnotow to jedno z swietnych zastosowan klejnotow co miedzy innymi jest powodem dla ktorych sa one tak cenne i porzadane przez graczy MU

A wiec po kolei

Podstawowy sposob ulepszania np miecza za pomoca klejnotu robimy w naszym inventory

Mozna to robic klejnotami Jewel od Soul i Jewel of bless.

Zeby ulepszyc przedmiot wyjmujemy go ze slotu reki i kladziemy na dol do naszego inventory (przedmiot powinien byc naprawiony)
nastepnie chwytamy kursorem nasz klejnot (np jewel of soul) i przeciagamy go na przedmiot, i upuszczamy.
Uslyszymy dzwiek blysk Smile i albo sie uda albo nie (po udanym lub nieudanym ulepszaniu klejnot znika, zostaje tylko przedmiot)

Za pomoca Soula i Blessa mozemy ulepszac tylko nasze ubranie i bronie czyli wszelkiego rodzaju miecze.siekery,kije,zbroje itp
Nie mozna ulepszac pierscieni, naszyjnikow, apteczek Razz , scrolli itp itd.

..a teraz dokladniejsze zasady, plusy i minusy takiego ulepszania:

----JEWEL OF SOUL----

- tym klejnotem mozemy ulepszac itemy o poziomach 0,+1,+2,+3,+4,+5,+6,+7,+8 o 1 poziom wzwyz
czyli jesli uzyjemy Soula na np broni+2 i uda sie soulowanie to bedziemy mieli bron +3, kazde udane soulowanie zawsze tylko o 1 poziom dany przedmiot. W przypadku udanego soulowania wzrasta tylko poziom przedmiotu inne parametry (takie jak np LUCK, czy +15%) nie ulegaja zmianie

- Ulepszanie przedmiotu czyli w tym wypadku soulowanie moze sie udac lub nie udac.
Mianowicie Jewel od soul jest klejnotem ktory ma 50% szansy powodzenia na ulepszenie przedmiotu o 1 poziom, ale jesli przedmiot ma parametr LUCK np Scale Armor +3+luck wtedy mamy 75% szansy na ulepszenie tej zbroi klejnotem Soul.

Parametr LUCK w broni czy zbroi - zwieksza nam o 25% szanse na soulowanie, czyli przedmiot np SHORT SWORD +3+luck ma 75% szansy na soulowanie a SHORT SWORD+3 ma 50%

PARAMETR LUCK DOTYCZY WYLACZNIE SOULOWANIA, noszac przedmioty z parametrem LUCK nie mamy wiekszej szansy na znajdywanie lepszych przedmiotow ani wiekszego szczescia w czymkolwiek innym niz soulowanie !

JESLI SIE NIE UDA SOULOWANIE TO:

W przypadku klejnotu Jewel of Soul skutki nieudanego soulowania zaleza od tego jakiego poziomu przedmiot soulowalismy:

Jesli soulowalismy itemy +0.+1,+2,+3,+4,+5,+6 i nam sie nie udalo to wartosc przedmiotu spada o 1
czyli Soulujemy np Lighting Sworda +5+luck ....i nie udaje sie nam (75% prawdopodobienstwa w tym przypadku - ale i tak bywa)to mamy miecz Lighting Sword+4+luck. Inne parametry przedmiotu nie ulegaja pogorszeniu

Jesli soulowalismy itemy +7,+8 i nam sie nie udalo TO WARTOSC PRZEDMIOTU SPADA DO ZERA !
Ughhh to dopiero tragedia jak nasz np miecz +7 w ktorego wepchalismy juz np 4 soule i jednego blessa nagle spadl do zera -czarna rozpacz Sad
Malo graczy decyduje sie na taki krok nawet majac bron z parametrem luck -czyli 75% szansy

Ja ze swego malego doswiadczenia nie polecam soulowania przedmiotow ktore nie maja parametru luck ..50%szansy to naprawde bardzo mala szansa na powodzenie by ryzykowac . Zwlaszcza dlatego ze jesli nam nie wyjdzie to tracimy cenny klejnot (jak juz wspomnialem znika on po soulowaniu bez wzgledu na to czy nam wyjdzie czy nie) oraz tracimy jeden stopien broni.


----JEWEL OF BLESS----

- tym klejnotem mozemy ulepszac itemy o poziomach 0,+1,+2,+3,+4,+5 o 1 poziom wzwyz
Klejnot ten ma 100% szansy na ulepszenie, czyli blessowanie wyzej wymienionych przedmiotow ZAWSZE sie udaje Smile

Z tych wzgledow klejnot ten ma wieksza wartosc wsrod graczy niz soul .choc jak juz widac powyzej pod pewnymi wzgledami jest gorszy (ulepsza tylko itemy od +0 do +6


PARE PROSTYCH PORAD NA KONIEC DLA BARDZO POCZATKUJACYCH

Nie polecam ulepszania slabych przemiotow. Oczywscie slabe przedmioty to pojecie wzgledne , cos co jest dla jednego slabe dla innego moze byc mocne.

Generalnie najlepiej jest soulowac/blessowac zbroje od PLATE wzwyz. Niektorzy uwazaja ze od DRAGON wzwyz. Podobnie w przypadku broni
Ulepszajcie itemy tylko posiadajace dodatkowe parametry +8% a najlepiej +12%
Czyli np PLATE ARMOR +0+12% po zainwestowaniu w nia paru blessow lub souli moze stac sie PLATE ARMOR +6+12 czyli miec juz calkiem przyzwoite parametry

Jesli macie np bron lub zbroje bez parametru luck i zalezy wam mocno na ulepszeniu tego itemu to raczej tylko blessujcie ja..za duze ryzyko na soulowanie zwlaszcza jesli macie w planach zainwestownie wiekszej ilosci klejnotow w ten przedmiot

Jesli macie jakis item ktory chcecie soulowac/blessowac to sprawdzice czy nie ma mozliwosci kupienia za ten klejnot/klejnoty (ktorymi chcecie go ulepszyc) lepszego przedmiotu od inego gracza czyli np na rynku w davias lub w lorencii (Rynek to umowne okreslenie-mialem na mysli miejsce gdzie zbieraja sie ludzie by handlowac lub po prostu porozmawiac)

---------------------CHAOS MACHINE czyli tzw "PRALKA GOBLINOW" w NORII--ZASTOSOWANIE-OPIS DZIALANIA------------------------------

Urzadzenie o ktorym mowa znajduje sie w srodku miasta elfow w Norii(to te 2 duze krecace sie pierscienie ze swiatlem w srodku
przy ktorym widac niebieskie gobliny.

Urzadzenie to ma kilka zastosowan , do wszystkich tych zastosowan potrzebny jest zawsze co najmiej jeden Jewel of Chaos oraz jakis przedmiot/przedmioty, przydaja sie tez dodatkowo inne klejnoty (w zaleznosci od tego co robimy-o tym potem)

A teraz dokladniej o zastosowaniach pralki.


Za pomoca pralki mozna zrobic (jesli sie uda) nastepujace rzeczy:

-Bronie Chaosu (jedna z najpotezniejszych w grze): Chaos Dragon Axe, Chaos Thunder Staff, Chaos Nature Bow.

-Horn of Dinorant (taki fajny smoczek)-mozna powiedziec ze to ulepszona wersja konia(Horn of Uniria) ma skrzydelka. Bez niego lub bez skrzydel wejscie do ICARUS jest niemozliwe (o ile pamietam)

-Wings -czyli Skrzydla (1 i 2 poziomu)- pozwalaja latac naszej postaci oraz maja pare innych cech (wiecej potem).

-Zaproszenia do eventow (takich jakby Bonusowych map -wiecej o eventach w innym dziale) .Zaproszenie te to tzw ticket (bilet)

-Upgrade-y broni o poziomach +9 i +10 na poziomy +10 i +11


---------JAK UZYC PRALKI BY ZROBIC BRONIE CHAOSU---------

Na wstepie trzeba zaznaczyc ze ponizszy przepis na bron chaosu to przepis na bron chaosu ogolnie a nie na kkonkretna bron.
Czyli jesli dajmy na to Knight podejdzie do pralki i zastosuje sie do receptury to (jesli mu sie uda) niekoniecznie wyjdzie mu CHAOS AXE (bron dla DK), moze mu wyjsc CHAOS NATURE BOW, albo CHAOS THUNDER STAFF.

Jest to calkowicie losowe i to jakie przedmioty wlozymy nie ma na to zadnego wplywu.

A teraz skladniki.

Do zrobienia broni chaosu potrzebujemy co najmiej:

1 chaos
1 item - (weapon lub armor-tzn jakas czesc zbroi) o poziomie co najmniej 4+4

To jest tzw minimum niezbedne do mieszania.

Po prostu podchodzimy do pralki , klikamy kursorem , (na poczatku wybieramy odpowiednia opcje (sa 2 do wyboru)
..w zaleznosci czy chcemy robic bronie czy np tickety(bilety do eventow-w wersji globalnej nie ma wyboru mieszania).

Nastepnie wrzucamy te itemy ktory wymienilem powyzej do pralki
NA gorze powinna sie pojawic procentowa szansa na sukces.

Ale nie ma tak lekko:

Poczatkujacy graczu ..po ciezkich bojach zdobyles swojego 1 chaosa i item 4+4
podchodzisz do Pralki ..wrzucasz te itemy i co widzisz na gorze: Szansa 2% (o ile pamietam Smile

Tak przy minimum jakie wymienilem (czyli 1chaos +1 item 4+4+option)
szansa wynosi 2%.

Nikt przy zrowych zmyslach nie bedzie mieszal nic z taka szansa w pralce
...rownie dobrze mozemy oddac komus naszego chaosa w prezencie Razz

Jak zwiekszyc szanse procentowa na sukces:
Poprzez dokladanie kolejnych itemow o takich lub wyzszych parametrach i klejnotow

Dolozony CHAOS dodaje 2% szansy
Dolozony SOUL dodaje 3% szansy
Dolozony Bless dodaje 5% szansy

Oczywiscie mozemy dokladac wiecej niz po jedym klejnocie z kazdego rodzaju (az do zapelnienia slotow pralki)
Np 1 chaos + 1 (item+4+4) +5 blessow +3 soule co daje nam oszalamiajaca 36% szanse na sukces ..huraaa Wink nic tylko mieszac Wink

Jak widzicie lekko nie jest ..uzyskanie chocby 50% szansy na sukces ..kosztuje sporo rzadkich klejnotow i przemiotow

Maszyna jest w stanie pomiescic 28 chaosow co w przeliczeniu na procenty daje jedynie 56% (jesli beda to lepsze klejnoty odpowiendnio wiecej)

By dodatkowo zwiekszyc szanse na sukces, mozemy dokladac kolejne przedmioty
Im lepszy item tym wieksza szansa na sukces (ale co najmniej item 4+4)

Tego nie da sie opisac w jednym zdaniu. Po prostu dokladajcie przedmioty do pralki i obserwujcie wskaznik.
Najwiecej daja "shiny"- blyszczace przedmioty (czyli te +7 i wyzsze)
Luck w przedmiotach dodaje pare % ale nie tak jak przy soulowaniu

Przykladowo Batlle Axe +4+8+luck doda nam 3% szansy

Tyle o zwiekszaniu szansy na bron chaosu w pralce....

I jesli ta szansa nas zadowala i godzimy sie na ryzyko ewentualnej porazki
to naciskamy ten duzy button ponizej - uruchomi on machine chaosu

Teraz mamy 2 mozliwosci: albo sie uda zrobic bron chaosu albo nie

JESLI SIE UDA:


To otrzymujemy bron chaosu...natomiast wszystkie skladniki znikaja, zostaje tylko bron utworzona z tych itemow i klejnotow
To jaka bron chaosu nam wyjdzie JEST CALKOWICIE LOSOWE (nie ma znaczenia czy jestesmy DK, czy DW, czy ELFEM)
TO jakie parametry (poziom i opcje np skill ) bedzie miala bron chaosu JEST CALKOWICIE LOSOWE (parametry uzytych itemow nie maja znaczenia tutaj - wplywaja one jedynie na szanse)

JESLI SIE NIE UDA:

To przedmioty traca na swoich wartosciach a klejnoty znikaja

-------Przyklad:-------

W maszynie zostaly umieszczone:
Batlle axe +4+8+luck (+3% szansy)
Serpent Borg +4+4+lusk (+2% szansy)
7chaosow (+14%szasny)

Ogolny success rate (szansa na sukces) - 19%

Proba niedana (wiadomo 19% procent to duze ryzyko0

Efekt: Zniklo 7 chaosow , Batlle Axe ma teraz parametry +2+8+luck natomiast Serpent Borg ma +2+luck

Wydaje mi sie ze przedmioty traca na wartosci takze losowo
(tzn item +8+8+luck nie zawsze przy nieudanej probie zamienilby sie w np +4+luck)

Tyle chwilowo o robieniu broni chaosu w pralce ..jak sie czegos dowiem jeszcze to dopisze oczywiscie

----------JAK ZROBIC SMOCZKA (Horn of Dinorant)----------


By zrobic Smoczka ze Skrzydlami (mozna na nim smigac od 120 levelu) musimy do pralki wlozyc:

10 pelnych (full hp) Konie (Horn of Uniria)
1 chaosa

Mamy wtedy 70% szansy na sukces

JESLI SIE UDA:

To mamy Smoczka (dzieki niemu lub skrzydlom mamy dostep do mapy ICARUS)

--------JAK ZROBIC SKRZYDLA (wings)--------

By zrobic Skrzydla 1 poziomu (mozna na nich smigac od 180 levelu) musimy do pralki wlozyc:

1 CHAOS ITEM +4+OPT lub lepszy
1 chaosa
Uwaga: na tym serverze potrzeba 4chaos item +4+OPT lub lepsze

By Gladi... Edit By $@$uke


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Beeze dnia Sob 20:51, 12 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.nockamu.fora.pl Strona Główna -> Dział Techniczny Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin